Wednesday, 7 December 2016

Raudhah Islamic School

Akhirnya, Raudhah Islamic School adalah pilihan untuk saya bersekolah di sini.Saya mula bersekolah di awal tahun. Saya bersekolah di sini kerana saya rasa ini adalah pilihan yang paling tepat  untuk masa depan saya sendiri.Yuran di sekolah ini bagi saya tidaklah terlalu mahal , saya tidak tahulah mungkin orang kata mahal, yuranya adalah RM 350 sebulan.

Di situ, makan, locker,pakaian dan buku semuanya lengkap. Keseluruhan kelas di situ ada lapan kelas.Saya diletakkan di kelas 4 ma'wa. Bilangan murid di dalam kelas 4 ma'wa itu adalah 10 orang termasuklah saya.Tetapi malangnya,saya mendapat berita bahawa saya   mesti berpindah semula ke pulau pinang kerana umi dan ayah saya dapat berpindah ke  pulau pinang. Saya mendapat berita itu pada bulan 3 persekolahan .Saya berasa sangat sedih kerana saya akan meninggalkan sekolah yang paling 'best' dan kawan yang sangat baik bagi saya.Tetapi,saya kena pindah jugak.saya memberitahu kawan baik saya yang bernama Nur Aina Damia dan Adriana Zahra.Mereka juga berasa sangat sedih kerana saya akan berpindah.Saya terpaksa akur dengan keputusan umi dan ayah saya.

Saya bercadang untuk menukar hadiah kenang-kenangan bersama kawan baik saya sempena perpisahan saya.saya memberi kawan saya kotak pensil dan 'Teddy Bear' kecil.Dia pula memberi saya cawan kaca.Guru kelas saya pula,Ustazah Fatiah telah memberi saya sebuah buku dan menulis nombor telefonnya dan beberapa ucapan yang sentiasa saya ingat.Setiap kali saya terlihat buku itu,saya akan membukanya dan membacanya.



Tidak lama selepas itu,saya pun berpindah.Saya bersekolah di Sk Kongsi.Saya mendapat kawan yang agak baik.Tetapi,kawan di sri ar raudhah tetap saya ingat dan sayang.Jadi,kalau ada kawan-kawan atau ibu bapa yang sedang mencari sekolah yang terbaik untuk ananknya,inilah jawapannya,Raudhah Islamic School. Ianya terletak di bersebelahan dengan Darul Huffaz,Kajang.



                    JOM SEKOLAH DI  RAUDHAH ISLAMIC SCHOOL!                                                                                              

Tuesday, 6 December 2016

PENGALAMAN MUKHAYYAM GENIUS INSANI 3.0





Pada 27 November yang lepas,saya telah mengikuti kem yang terletak di kampung Lubuk Meriam,pulau pinang.Program itu berlangsung selama 3 hari 2 malam.program itu disertai oleh kanak-kanak dan remaja yang berumur antara 8-17 tahun. Jam 8:00-9:30 bermulanya pendaftaran bagi para pesarta.Selepas itu,diadakan taklimat dan tayangan montaj untuk para peserta.

Thursday, 6 October 2016

Tahfiz Muda Asyura

Alhamdulillah...

Mabruk Cik Humaira Asyura al-hafizah to be (ان شاءالله) ...
2nd place Hafazan Ihtifal KAFA الحمدلله Doakan saya dapat jadi 'the next acik Farihah Zulkifli ' 😀






Tuesday, 30 August 2016

LEGOLAND JOHOR, MALAYSIA.

        Assalamualaikum semua...hari ni saya nak cerita tentang pengalaman saya di Legoland,Johor,Malaysia.Pada bulan lepas,saya, adik perempuan,sepupu,mak saudara dan juga ayah saudara saya teleh pergi ke Legoland.Kami bertolak dari rumah jam 6:45 pagi dari rumah ke Johor.Kami pergi ke Johor menggunakan kereta.Sebelum kami pergi ke Johor,kami singgah di gerai untuk membeli sedikit kuih.Selepas itu,kami meneruskan perjalanan sehinggalah berhenti di R&R [Tak ingat kat mana] untuk makan.kami meneruskan perjalanan selepas makan di R&R.Selepas beberapa jam meneruskan perjalanan,kami berhenti di R&R lain.Kami meneruskan perjalanan sehinggalah sampai ke negeri Johor Darul Ta'zim [JDT] [Johor Bahru].Kami menginap di Elmark Hotel,Sg Bakar Batu,Johor Bahru.Sebaik sahaja sampai di hotel,kami semua bersiap untuk pergi ambil tiket di perumahan kastam.

16-102016


Selepas itu, kami pergi makan 

Thursday, 19 November 2015

Welcome To Pulau Pinang.....

Assalamualaikum, kawan-kawan.Saya letak tajuk ''Welcome To PULAU PINANG kerana saya berpindah ke Pulau Pinang tahun ini. Sebernanya ummi saya nak berpindah ke pulau pinang, selepas itu ummi saya pun pindahkanlah saya dan abang saya ke Pulau Pinang dulu. Tetapi, ummi saya tidak dapat berpindah ke Pulau Pinang, jadi saya duduk sahajalah di rumah mak tok saya dan mak cik saya bersama abang saya. Saya bersekolah di Sekolah kebangsaan Titi TERAS bersama abang dan sepupu saya di Pulau Pinang.Saya mendapat dua kawan baik yang bernama Athirah Sofea dan Ainul Farah Marisya.Kawan saya yang bernamaAthirah sofea dilantik sebagai pengawas pusat sumber,,malahan, kawan saya yang bernama Ainul Farah Marisya pula dilantik sebagai pengawas sekolah.Saya pula dilantik sebagai ahli skuad spbt (skim pinjaman buku teks - spbt).Itulah ceritanya ketika saya berada di Pulau Pinang.Tahun ini saya tak tahulah saya nak duduk di Pulau Pinang ataupun di Kuala Lumpur . Bye bye... Saya tidur dulu , dah ngantuk ni... 

Wednesday, 28 May 2014

Rabu mei 28/5/2014 pagi –petang


Assalmmualaikum...hari ini saya telah  pergi ke suria klcc dengan menaiki bas jakim...di suria klcc saya pergi ke petro sains...dan di situ terletak satu kenderaan yang dipanggil gondola...sekiranya hendak pergi ke petro sains itu mestilah menaiki kenderaan yang bernama gondola ini ...dan jika anda menaiki kenderaan yang bernama gondala itu anda akan berada di dalam gua yang sangat gelap gelita...dan jika anda sudah sampai ke destinasi anda adalah juga bermacam- macam alat permainan...ada yang mentangkap gambar,ada juga yang boleh menjatuhkan bola kecil, ada yang boleh memasukkan kepala ke dalam ruangan yang disediakan,ada juga tempat puting beliung ,tetapi di situ memang sangat menarik lah...tetapi malah pun nama pun petro sains ...mestilah ramai yang pandai sains kan kawan –kawan ...ada juga hingus yang mencampurkan dengan beberapa bahan – bahanya ,dan ada juga lebih kurang 7/tujuh jenis –jenis taik...orang yang di petro sains itu berkata taik yang paling sihat adalah taik yang nombor ke -3/tiga dan yang ke- 4/empat ...dan lagi satu kawan  - kawan ada juga 2/dua jenis muntah iaitu muntah yang pertama muntah yang telah dimasukkan dalam perut ...dan muntah yang kedua adalah muntah yang tidak sempat lagi memasukkan ke dalam perut.