Tuesday, 1 August 2017

HAFAZAN DAN QASIDAH

Beberapa bulan yang lepas , saya dah lawan pertandingan hafazan dengan qasidah . Gembira , sedih semuanya ada . Masa lawan hafazan peringkat daerah  saya tak rasa   gementar sangat . Sebelum nak lawan tu , saya dilatih oleh beberapa orang guru . Lawan pertandingan tu  kat SK Sungai Batu . Alhamdulillah, ada  rezeki dapat johan peringkat daerah ! Jadi, saya adalah wakil untuk daerah barat daya . Syukur sangat !
 
      Qasidah pulak lawan kat SK Balik Pulau . Pertandingan qasidah ini memerlukan kira-kira 20 orang . Kumpulan kami terdiri daripada darjah 4 , 5 dan 6 . Kami dibimbingi oleh guru-guru . Saya ni merupakan penyanyi (bukan suara solo atau harmoni).Maksudnya penyani biasa je lah . Pencabar dia hebat-hebat jugak . Bila keputusan nak umum , kami semua tak sabar . Masa tu , sekolah mana yang johan dengan naib johan dapat pergi peringkat negeri . Alhamdulillah sekali lagi , dapat johan! Jadi , kumpulan qasidah kami wakil daerah barat daya.

    Jadinya , saya dah dapat peringkat negeri untuk pertandingan hafazan .Selain itu , saya dan kawan-kawan saya (iaitu kumpulan qasidah) pun dapat pergi peringkat negeri untuk pertandingan qasidah .

   

No comments:

Post a Comment